Scena z Duke Nukem 3D

Gry zdiagnozują depresję

12 marca 2007, 19:33

Naukowcy z amerykańskiego NIMH (National Institute of Mental Health), którym szefowała Neda Gould, zwrócili uwagę na fakt, że u pacjentów z depresją dochodzi do zmniejszenia hipokampa. Ponieważ odgrywa on ważną rolę w pamięci przestrzennej, podejrzewali, iż wyniki uzyskane w grach wideo pomogą ocenić stan chorych.



Otyli mogą żyć dłużej

24 lipca 2007, 16:43

Nie od dzisiaj wiadomo, że szczupli żyją dłużej niż otyli. Liczne eksperymenty na myszach wykazały, że poddając te zwierzęta rygorystycznej diecie, można wydłużyć ich życie o 50%. Naukowcy dowiedli właśnie, że i grubasy mogą się cieszyć długim życiem.


© Georgia Institute of Technology

Wystarczy podmuchać

15 listopada 2007, 23:54

Nie ustają eksperymenty z nowymi sposobami obsługi komputera. Jednak mimo iż próbowano już sterować elektronicznymi urządzeniami za pomocą wstrząsów, gestów wykonywanych przed kamerą, czy nawet myśli, wciąż najlepiej sprawdzają się zwykła myszka i klawiatura.


© Microsoft

Kosmiczny projekt Microsoftu

29 lutego 2008, 11:47

Niedawno pisaliśmy o tajemniczym projekcie Microsoftu, który Robert Scobble uznał za rewolucję. Koncern z Redmond ujawił swoje nowe oprogramowanie o nazwie WorldWide Telescope (WWT). To bogate środowisko wizualizacyjne, które zbiera obrazy z najlepszych ziemskich i kosmicznych teleskopów i łączy je w jedną całość tworząc wspaniałą bogatą mapę wszechświata.


Komórki macierzyste z zarodków myszy© National Science Foundation

Mysz jako fabryka komórek macierzystych

3 lipca 2008, 23:53

Badacze ze słynnego MIT (Massachusetts Institute of Technology) donoszą o stworzeniu specjalnego szczepu modyfikowanych genetycznie myszy, u których możliwe jest uzyskanie wyjątkowo dużej liczby identycznych komórek macierzystych. Zastosowany zabieg pozwoli na znaczne ułatwienie badań nad tymi niezwykłymi tworami.


Dlaczego autystyk obstawia lepiej?

15 października 2008, 11:53

Choć w sytuacjach społecznych osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu funkcjonują gorzej od reszty populacji, w przypadku hazardu poprawniej oceniają ryzyko i podejmują trafniejsze decyzje niż ludzie zdrowi. Dzieje się tak, gdyż nie ulegają zgubnemu w takich okolicznościach wpływowi emocji.


Pływający nanorobot

Czy nanopływak zostanie chirurgiem?

19 kwietnia 2009, 22:05

Miniaturowy, napędzany bezprzewodowo robot, zdolny do kontrolowanego poruszania się w cieczach, został opracowany przez badaczy z Szwajcarskiego Federalnego Instytutu Technologii w Zurichu. Długość nanomaszyny to zaledwie 20 mikrometrów (μm).


Bicie obniża IQ

25 września 2009, 12:03

Bicie dzieci obniża iloraz inteligencji. Podobny trend można zaobserwować na całym świecie – twierdzi prof. Murray Straus z University of New Hampshire.


Liść konopii indyjskich© U.S. Fish and Wildlife Service

"Syntetyczna marihuana" nie leczy alzheimeryzmu

10 lutego 2010, 01:25

HU210, syntetyczny analog substancji aktywnych zawartych w marihuanie, miał szansę stać się lekiem przeciwko chorobie Alzheimera. Wyniki najnowszych badań wskazują jednak, że terapia z jego zastosowaniem nie przynosi oczekiwanych rezultatów.


Linia najwyższego napięcia (750 kV)

Prąd z oddychania

21 maja 2010, 11:26

Zespół Zhong Lin Wanga z Georgia Institute of Technology (Gatech) chce wykorzystać proces oddychania do pozyskiwania energii zasilającej system wczesnego ostrzegania przed hypoglikemią. Układ piezoelektryczny składający się z kabli z tlenku cynku umieszczonych na elastycznym przyklejono do przepony szczura.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy